KURSY DLA KAŻDEGO
Poziomy języka włoskiego
Nasza szkoła opiera się na systemie poziomów europejskich, do którego dodano dwa poziomy średniozaawansowane: A3 i B3.
Litera reprezentuje początkowy podział na początkującego, średniozaawansowanego i zaawansowanego. Liczba ta sugeruje dalszy postęp na poziomie makro (A2 jest wyższe niż A1).
POZIOMY ZAAWANSOWANIA
Czego nauczysz się na każdym poziomie?
Wizytówką naszej Szkoły są kursy standardowe, podzielone na poziomy, od początkującego po zaawansowane. Zawsze znajdziesz odpowiedni dla siebie kurs, a jeśli nie wiesz na jaki poziom się zapisać, wypełnij nasz test!
Standardowe kursy odbywają się raz lub dwa razy w tygodniu i trwają z reguły 90 minut.
Zakres leksykalny | Gramatyka | Co potrafisz powiedzieć |
---|---|---|
• Pierwszy kontakt; • Opowiadanie o sobie i innych; • Hotel; • Bar i restauracja; • Miasto; • Dom; • Opis dnia; • Praca; • Czas wolny; • Daty |
• Odmiana ok. 40 czasowników regularnych i 12 nieregularnych w czasie teraźniejszym; • Rodzajniki określone i nieokreślone; • Przyimki ściągnięte; • Podstawowe zastosowanie przyimków; • Przyimki miejsca; • Zmiana l. poj. na mnoga rzeczownika i przymiotnika; • Pytajniki; • Molto/poco; • C’è/ci sono; • Questo/quello; • Czasownik piacere; • Stati d’animo z czasownikami essere i avere; • Che cosa vuol dire; • Come si dice in italiano…; • Non lo so; • Perché/perciò/siccome; • Bene/buono; |
• Alfabet; • Liczby 0-100; • Przedstawianie się; • Pochodzenie; • Narodowości; • Zawody; • Hotel (opis, obsługa); • Bar i restauracja (jedzenie, zamawianie); • Dom (opis; wynajem); • Miasto (opis, pytanie o drogę); • Godziny; • Czynności codzienne; • Częstotliwość; • Zainteresowania; • Czas wolny; • Wyrażenie preferencji, zgody i niezgody; • Umawiania się na spotkanie; • Proponowanie; • Dni tygodnia; • Miesiące |
Zakres leksykalny | Gramatyka | Co potrafisz powiedzieć |
---|---|---|
• Podróż;
| • Cząsteczka ci; • Czas passato prossimo; • Zaimki dzierżawcze; • Zaimki biernikowe; • Bezosobowa forma czasownika; • Czasowniki zwrotne • Anche/neanche; • Sapere qualcosa/sapere fare qualcosa; • Metterci d’accordo; • Essere d’accordo e non …., • Spostare un appuntamento; • Essere in tempo/in ritardo/in anticipo; • Róznica między dire e parlare; • Non c’e di che; • Altrettanto; | • Środki lokomocji; • Rezerwacja; • Biuro podrózy; • Rodzina (opis osoby), święta i tradycje; • Sklepy; • Zakupy; • Pogoda; • Pory roku; • Określanie opakowań i wielkości produktów; • Kolory; • Porównania; • 2 os. l. poj. trybu rozkazującego |
Zakres leksykalny | Gramatyka | Co potrafisz powiedzieć |
---|---|---|
• Dzieciństwo; • Opis osoby | • Imperfetto; • Stare + imiesłów; • Zaimek biernikowy z czasem pzreszłym; • Zaimek celownikowy; • Già/non/ancora; • Qualcuno/nessuno; • Farcela; • Andarsene; • Volerci, metterci; • I i II os. l. poj. trybu condizionale; • Podstawy zaimka względnego che i cui; • Futuro; • Riuscire a fare qualcosa/potere; • Qualcosa/qualcuno; • Niente/nessuno; | • Opowiadać o przeszłości; • Opisywać charakter osoby; • Proponować; • Radzić; • Wyrażać życzenie; • Uzasadniać odmowę; • Wyrażenie zdziwienia i przykrości; • Prosić o coś/prosić o zrobienie czegoś |
Zakres leksykalny | Gramatyka | Co potrafisz powiedzieć |
---|---|---|
• Posiłki i odżywianie się; • Zdrowie; |
• Tryb rozkazujący forma negativa i forma grzecznosciowa (irregolari); • Tryb warunkowy 1 stopnia; • Mentre/durante/però/quindi/quando; • Struktura stare per; • Bello/quello przed i po rzeczowniku; • Wyrażenia sono contento per te/mi dispiace; |
• Wyrażenie opinii; • Wyrażenie przypuszczenia/hipoteza pod jakimś warunkiem; • Proszenie o wybaczeni, |
Zakres leksykalny | Gramatyka | Co potrafisz powiedzieć |
---|---|---|
• Casa dolce casa; • Vivere in città; • Made in Italy; |
• Congiuntivo presente; stopniowanie przymiotnika i porównia (użycie che/di); • Użycie magari’; • Trapassato prossimo; • Pronomi combinati; • Verbi pronominali; • Condizionale passato; • Congiuntivo passato; • Accrescitivi e diminutivi; • Congiunzioni: a patto che, purché, a condizione che; • Il prefisso in-; • Avverbi pronominali |
• Esprimere necessità e desideri; • Discutere pro e contro di un argomento; • Fare confronti; • Chiedere un parere; • Esprimere: sorpresa, disapprovazione, dubbio, la propria opinione, accordo/disaccordo, speranza, un divieto, una preferenza, • Esprimere emozioni, timore, una condizione; • Chiedere aiuto, la causa; • Lamentarsi; • Fare una supposizione; • Insistere; • Fare un reclamo |
Zakres leksykalny | Gramatyka | Co potrafisz powiedzieć |
---|---|---|
• Lettura; • Le feste; • Italiani nella storia; • Italia da scoprire; • L’italiano oggi |
• Periodo ipotetico di realta e di irrealtà; futuro nel passato; • Discorso diretto/indiretto; • Il gerundio temporale e modale e tutte le frasi implicite; • costruzione che io sappia; • La concordanza dei tempi e dei modi; • La forma passiva; • Il passato remoto; • Il presente storico; congiunzioni: sebbene, nonostante, malgrado, benché; • Fare+ infinito; • Lasciare fare qualcosa; |
• Esprimere interesse, incredulita’, il proprio disappunto; • Dare un suggerimento, un giudizio; • Chieder la ragione; • Raccontare la trama, una vita, un viaggio; • Fare un’ipotesi’ nel passato, una domanda in modo indiretto; • Interrompere; • Riportare quello che ha detto un’altra persona; • Prendere in giro; • Fare ironia |
Zakres leksykalny | Gramatyka | Co potrafisz powiedzieć |
---|---|---|
• Scuola; • Cibo; • Il mondo del lavoro; • Emozioni; • Film; • Musei; • Italia sostenibile; • Curiosità d’Italia; |
• Congiuntivo gli usi particolari; • Infinito come sostantivo; • Approfondimento dei pronomi relativi; • Diversi usi del futuro; • Omonimi; • Particolari plurali; • Formazione dei contrari del sostantivo e aggettivo; • Aggettivi derrivati dai sostantivi; • Verbi con preposizioni; • Il si passivante; • Verbi con doppio ausiliare |
• Raccontare un evento; • Criticare qualcuno e qualcosa; • Argomentare e discutere il proprio punto di vista; • Esprimere le emozioni in base al registro; • Lamentarsi; • Intervistare qualcuno; • Recensire un film; • Concludere e mettere a fuoco; • Esprimere perplessità; • Fare proposte; • Contraddire un’opinione |
Często Zadawane Pytania
Ile czasu zajmuje ukończenie poziomu?
Zależy to od poziomu i czasu, w którym dana osoba uczestniczy w lekcjach. W przypadku kursów 1xtyg poziom zostanie ukończony w ciągu jednego roku akademickiego (dwa semestry). W przypadku kursów odbywających się 2xtyg wystarczy tylko jeden semestr!
Jeśli nigdy nie uczyłem się włoskiego, czy mam poziom A0 czy A1?
Przepisy europejskie nie przewidują czegoś takiego jak A0. Osoby, które chcą uczyć się włoskiego od podstaw, muszą zapisać się na kursy A1.
Widziałem na stronie sformułowanie „+”, na przykład A1+. Co to znaczy?
„+” oznacza ukończenie połowy poziomu. Weźmy na przykład kurs A1, który odbywa się raz w tygodniu i trwa dwa semestry. Pod koniec pierwszego semestru będzie on nosił nazwę A1+.
Czy są jakieś szybsze sposoby na ukończenie poziomu?
Latem oferujemy również kursy intensywne i superintensywne. W przypadku grup intensywnych cały kurs trwa trzy miesiące letnie. W przypadku super intensywnego już za miesiąc. Jednak w tej chwili metoda ta istnieje tylko dla poziomu A1.
Co się dzieje po ukończeniu poziomów, które mnie interesują? Czy konieczne jest kontynuowanie do wyższego poziomu?
Nasza Szkoła oferuje również kursy zaawansowane, aż do poziomu C1. Osobom zainteresowanym bardziej spersonalizowaną trasą sugerujemy jednak skorzystanie z naszych kursów specjalnych. W tej chwili mamy kursy z zaawansowanej gramatyki, kultury włoskiej i kursy specyficzne dla firm.
Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami
Zapisz się, aby otrzymywać info o rabatach i promocjach
Zapisz się do newslettera Dante Alighieri, aby otrzymywać informacje o promocjach i naszych nowych kursach
Możesz łatwo zrezygnować z subskrypcji w dowolnym momencie, klikając link na końcu wiadomości e-mail.